REFERENDUM

podvod  a  arogancia moci

Na čo nám je referendum ? 

PODĽA ÚSTAVY SR   

Druhý oddiel Referendum Čl. 93 (2) Referendom sa môže rozhodnúť aj o iných dôležitých otázkach verejného záujmu. Čl. 95 (1)   

Referendum vyhlasuje prezident Slovenskej republiky, ak o to petíciou požiada aspoň 350 000 občanov alebo ak sa na tom uznesie Národná rada Slovenskej republiky. Čl. 98 (1) Výsledky referenda sú platné, ak sa na ňom zúčastnila nadpolovičná väčšina oprávnených voličov a ak bolo rozhodnutie prijaté nadpolovičnou väčšinou účastníkov referenda. Ako ďalej z citovaného znenia Ústavy SR vyplýva Čl. 2 (1) Štátna moc pochádza od občanov, ktorí ju vykonávajú prostredníctvom svojich volených zástupcov alebo priamo. Teda aj občania údajne môžu priamo rozhodnúť o dôležitých otázkach verejného záujmu a k tomu nám majú slúžiť najmä ústavou schválené podmienky pre uskutočnenie referenda.

A aké máme v skutočnosti práva podieľať sa na štátnej moci?

a) Prostredníctvom volených zástupcov. Ak sa na konaní referenda uznesie Národná rada SR. Kedy asi by mala mať záujem NR SR riešiť niečo v prospech ľudu prostredníctvom referenda je ale záhadou. Víťazné strany a vytvorené koalície na Slovensku totiž nezaujíma vôľa ľudu ak aspoň 76 poslancov v parlamente, zastupujúcich necelú ¼ obyvateľov si môže odhlasovať čo chce a ako chce.

b) Vyzberaním platných 350 000 podpisov. V skutočnosti je potrebné vyzberať oveľa viac podpisov, keďže sú údaje preverované a mnohé vyškrtané ako neplatné. Je to príležitosť najmä pre opozičné politické strany, odborové zväzy, cirkvi, či bohaté záujmové združenia, ktoré si môžu dovoliť zorganizovať zber podpisov po celom Slovensku a financovať nákladnú propagačnú kampaň.

Mimochodom v pomere k predchádzajúcim parlamentným voľbám sa uvedené množstvo 350 000 platných podpisov rovná až 13,7% hlasov oprávnených voličov, cez ktoré by sa mohli dostať aj 3 strany do parlamentu.

Ako zo skúseností vieme, poväčšine sa v konaných referendách nejednalo o dôležité otázky verejného záujmu, preto až na jednu výnimku (vstup do EÚ) boli všetky referendá ľuďmi odignorované. Odignorované ale boli aj z iných oveľa závažnejších príčin.

Dovolíme si tvrdiť, že prijatím takejto Ústavy SR boli pošliapané základné demokratické práva občanov SR tým, že v skutočnosti naša ústava popiera právo ľudu tohto štátu priamo sa podieľať na štátnej moci prostredníctvom referenda.

Nezmyselné ústavou nariadené kvórum účasti nadpolovičnej väčšiny oprávnených voličov pri hlasovaní (cca 2 200 000), vopred predurčuje, že referenda sa nezúčastní dostatočný počet hlasujúcich, tak ako sa to stalo už v siedmych doposiaľ vyhlásených referendách. V protiklade s referendom stačí vládnej strane alebo koalícii aby svoje často egoistické požiadavky zákonne ustanovili pre všetkých občanov SR, hoci zastupujú iba niečo málo nad 1 mil. voličov ktorí im odovzdali hlasy a na zmenu ústavy im stačia hlasy 3/5 poslancov, zastupujúcich niečo málo nad 1,2 mil. voličov !!!

Avšak najzávažnejším prvkom ignorantstva účasti občanov na hlasovaní v referende je skutočnosť, že ani účasť nadpolovičnej väčšiny oprávnených voličov zastupujúcich viac ako polovicu obyvateľov SR nemôže prostredníctvom referenda demokraticky presadiť svoje požiadavky a už vôbec nie odvolať vládu jednej, alebo viacerých koaličných strán zastupujúcich často menej ako ¼ obyvateľov.

Prečo? Lebo výsledky platného referenda sú aj po 23 rokoch od vzniku štátu iba zdrapom papiera, ktorý nikoho k ničomu nezaväzuje! Slovenské ústavné právo totiž nerieši, aký je postup po platnom referende. Každý politik o tom vie no nik nemá záujem o nápravu. 

A aj v tomto prípade musíme dať za pravdu slovám skeptikov, ktorí tvrdia, že na Slovensku nežijeme v právnom štáte. A to môže byť legitímny dôvod občanov o uskutočnenie posledného a v histórii Slovenska možno 2. platného referenda s otázkou STE ZA ODSTRÁNENIE DRUHÉHO ODDIELU - REFERENDUM - Z ÚSTAVY SR ?  prečo?             Lebo je zbytočný !

Ctihodní parlamentní poslanci, vládni a ostatní ústavní činitelia majú najväčší strach z ľudí protestujúcich na uliciach.     Zrušením nefunkčného referenda ako legitímneho práva na presadenie vôle ľudu by vznikol legitímny dôvod na dožadovanie sa vymožiteľnosti práva aj prostredníctvom takejto pouličnej občianskej iniciatívy. 

Pozor : To nie je výzva na anarchiu - iba upozornenie, čo sa môže stať ak niekto nerešpektuje verejný záujem.

Marek & Lukáč, Hlavné námestie 5, Bratislava, 811 01, +421 901 123 456
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky